woensdag 17 december 2014

Een leren jas voor Basten

Een tijdje geleden al maakte ik een vest voor Basten. Een coole pilotenjas, noemde ik hem... Ik vond een leuk patroontje in de bijlage van Knippie (herfst 2014) . Eentje met een rits die niet in het midden staat, maar een beetje opzij... zoals tegenwoordig in de mode is.
Het stofje is er eentje met langs de ene kant nepleer, en langs de andere kant een heerlijk zacht vachtje.
Met de restjes maakte ik er nog een bijhorende pilotenmuts (uit Stof voor durf-het-zelvers) bij.

/Basten deed de jas een paar dagen aan, maar besloot dan helaas dat de jas verkeerd gemaakt is want.... de rits zit niet in het midden. Tja, een 4-jarige overtuig je niet gemakkelijk van modetrends... dat heb ik geleerd de voorbije week.
Besluit: afgekeurd!  Maar geen nood... we vinden er wel een goede bestemming voor.




We hebben Basten kunnen overtuigen de jas nog even aan te trekken voor foto's, maar konden niet meer negociĆ«ren over de plek...we had wel veel zon, maar helaas ook schaduw van de balustrade.  Ik moet het toegeven, deze 4-jarige weet wat hij wil en vooral... wat hij niet wil.

En de muts: die gaat onder de kerstboom... Ook daar had hij een duidelijke mening over.

5 opmerkingen :

  1. Heel mooi gemaakt! Jammer dat hij 'm niet aan wil, is echt een hip jasje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Te mooi om niet te dragen! Maar ja dat snappen die kleintjes vaak niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, maar jammer inderdaad dat het een kerstcadeau moest worden. Ik ken dat van volhoudende 4 jarige, hier ook een gebreide berentrui die hij liever in zijn kast laat liggen.

    BeantwoordenVerwijderen