dinsdag 4 maart 2014

Een babybroekje in tricot

Met de overschot van de streepjesstof van deze t-shirt, maakte ik een babybroekje. Ik vind het steeds leuk om de restjes te verwerken, kwestie van niet met een overvolle kast aan kleine lapjes te eindigen waar achteraf niets mee gebeurt. Het formaat van onze kinderen is intussen iets groter, maar in onze omgeving zijn er steeds genoeg babytjes wie we hiermee een plezier kunnen doen...





Moeilijk om maken ? Neen, helemaal niet. 
Ik maakte dit broekje volledig met de overlock, mijn naaimachine kwam er niet aan te pas. Maar ook met een naaimachine hoeft dit niet moeilijk te zijn. 

Schrikt werken met tricot je nog een beetje af ? Op 27 april kan je op het evenement 'Schoten Stikt in 't groot' nog terecht voor een workshop tricot

2 opmerkingen :

  1. Schattig! Zelf zet ik de boordstof meestal nog met de naaimachine eraan. Lukt dit goed met de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel vlot, is ineens ook mooi afgewerkt ! Welke steek gebruik je dan met de naaimachine ? Een zigzag, of een tricotsteek ?

      Verwijderen