vrijdag 11 december 2015

Feesten in stijl

De feestdagen zijn een perfect excuus om eens iets te maken waar je anders niet aan begint. Zo heb ik een feestjurk gemaakt voor nichtje en petekindje Stin (4,5 jaar).



Het stofje is gewoon prachtig met vele diertjes in een sneeuwlandschap.



en vooral veel glitter. Alle sneeuwvlokjes zijn kleine glitterstipjes ;-)



Dat vroeg om nog meer glitter!
Dus koos ik voor een zilveren paspel en alle sierstiksels maakte ik met een zilvergaren!




Nog voor ik een patroon gekozen had, wist ik dat de jurk zakjes moest hebben. Zo kan de kleine meid haar lipstick gemakkelijk bij de hand houden ;-)
Uiteindelijk koos ik voor de Ileana van Compagnie M. Het knopenpat liet ik weg zodat het landschap van de stof niet te veel gebroken werd. En het werd een halve cirkelrok omdat bij een hele cirkelrok de diertjes te veel op hun zij zouden staan aan de zijkanten. 




Stof: LanaLotta
Zilveren paspel
Zilveren garen
Patroon: Ileana van Compagnie M







2 opmerkingen :