donderdag 5 februari 2015

Naaien voor mannen: boxershorts

Naaien voor je man ... mag jij dat?
Ik moet eerlijk zeggen, hier is wel wat weerstand. Ondanks dat hij fan en enthousiast is van alles wat ik voor mij of voor de kinderen maak, is er voor hem toch een drempel. De schrik is groot dat ik met hevige prints en felle kleuren zou afkomen. Hij draagt immers graag saaie kleuren.
En laat ik nu net van veel kleur houden.

Toch ben ik ervoor gegaan...  en in kleur!
Met onze zelfmaakcadeau's voor de kerstdagen heb ik mij eraan gewaagd om toch iets te maken voor hem, en niet alleen hij kon eraan geloven... maar ook mijn schoonbroers en mijn vader kregen er een cadeau.

Wij hadden de week ervoor prachtige patronen binnengekregen van de 'ThreadTheory', een Canadese dame Morgan die samen met haar man Matthew leuke mannenkledij ontwerpen en op patroon zet.
En daar zat ook een patroon in voor boxershorts... ik maakte er prompt 4 van...
Ik had mij stiekem bij mijn zussen en mijn moeder geïnformeerd naar de taille van hun mannen. Blijkt... ze hebben allemaal dezelfde maat.  Tijdens drukke kerstdagen zijn dat meevallers... ik moest het patroon maar 1 keer overnemen en kon dan in serie werken.


Bij het openmaken van hun cadeau heerste algemene hilariteit... dat kan ik je verzekeren. Maar ik ook zeggen dat de onderbroeken goed ontvangen werden, gedragen worden én goed zitten. Ik mag er nog maken....

En omdat het zo leuk is om maken, organiseren we er binnenkort ook een workshop van. Hou onze site in het oog, binnen een week of 2 zullen ze online staan.

De patronen van Thread Theory kan je op papier bekomen, maar ook via pdf. Het patroon van de onderbroeken beslaat zelfs slechts 8 A4-tjes.

Stoffen in tricot: LanaLotta
Elastiek met sterren: LanaLotta

2 opmerkingen :