zondag 22 februari 2015

Alice uit Mijn Tas: een fijne handtas

Weet je nog dat we in onze familie zelfgemaakte cadeau's gaven voor kerst? Het is nu wat laat om er nog over te beginnen maar een blindedarmontsteking en de drukte daarna zorgde ervoor dat ik de foto's uit het oog verloor.
In elk geval vroeg Veerle een handtas voor kerst en dit is wat ze kreeg: Alice uit mijn tas.
 

Alice werd gemaakt met canvas. In het boek staat dat je beter niet te dikke vlieseline gebruikt omwille van de plooitjes. Ik deed het toch. H630 streek ik er tegen. Omdat ik een tas met wat stevigheid wilde, en wou vermijden dat ze slap in elkaar zou zakken. En dat is gelukt. Het is een tas geworden die min of meer haar vorm behoudt als je ze neerzet.

 
 

Tasfournituren: LanaLotta
Patroon: Alice uit Mijn Tas

4 opmerkingen :