woensdag 7 mei 2014

Liefde voor tricot: 4 t-shirts voor een jongen

Ik heb echt een voorliefde voor werken met tricot. Toegegeven... Het heeft lang geduurd voor ik ermee aan de slag durfde. Maar vanaf de eerste t-shirt was ik verloren. Rokken, jurken, t-shirts... Ik maak het allemaal even graag.

Met de patronen van Ottobre en de nieuwe tricots van Lillestoff, ging ik aan de slag. Ik maakte meteen vier t-shirts voor Basten, alle 4 op een andere manier afgewerkt.




Op zoek naar een bijpassende tricot voor de afwerking, stootte ik op het restje van deze stof en maakte er ineens nog een t-shirt van. 


Op deze manier maakte ik 4 t-shirts voor mijn zoon van 4 jaar met 4 halve meters tricot + een klein restje!

Het zijn niet de laatste t-shirts... Intussen liggen er alweer enkele klaar om geknipt te worden. 

Wil je ook graag leren werken met tricot... Hou dan onze site in het oog. Binnenkort organiseren we hierover opnieuw een workshop. Dit keer in onze nieuwe winkel in Leuven.

Stoffen : Tricot van Lillestoff bij LanaLotta
Patroon t-shirt enveloppehals : Ottobre 3/2011
Patroon t-shirt zonder mouwen : Ottobre 1/2013
Het patroon voor t-shirt met raglanmouwen slingert hier altijd rond, ik weet dus niet meer waar ik het haalde, maar vind je regelmatig ook in Ottobre. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten